حواراتعاجل

الظواهر الخفية “الأطباق الطائرة” الجزء الثاني د. وسيم السيسي

الظواهر الخفية “الأطباق الطائرة” الجزء الثاني د. وسيم السيسي

الظواهر الخفية "الأطباق الطائرة" الجزء الثاني د. وسيم السيسي
د. وسيم السيسي

حوار / دعاء نصر 

دكتور: وسيم السيسي أستاذ جراحات المسالك البولية بالمستشفيات التعليمية.

حاصل على (F.R.C.S) بإنجلترا وزميل كلية الجراحين الملكية بإنجلترا.

حاصل على (F.A.C.S) بالولايات المتحدة الأمريكية وزميل كلية الجراحين الأمريكية.

دكتور وسيم أنتهينا في الحديث السابق “الجزء الأول” عند “دى اللي محدش يقدر يكدبها. وكتبها ارثر كلارك فى كتابه عالم كله اسرار” .. 

لماذالم يقدر أحد علي تكذيبها ؟

لانها حدثت الساعة 11 صباحا ومئات الألاف من الايرانين شافوها مركبة فضائية ضخمة جدًا ومش طائرة. ولا بتتحرك زى ما تقول مركب في المية بس فى السما كبيرة. عمال الرادار رصدوها اتصلوا بالرئاسة بتاعتهم. الرئاسة بتاعتهم أتصلت بوزير الدفاع. وزير الدفاع كان فى بيته أصلًا الساعة 11، طلع شرفة بيته بص لقاه طلب طائرة استطلاع ميج 21 الطيار طلع. الكاتب إللي اسمه ارثر كلارك فى كتابه يقولك حتى فى دقيقة الطيار رجع للأرض تاني. ولون وشه لون الموت من الرعب، فبلغوا وزير الدفاع.

وزير الدفاع قالهم أنا عايز طيار جرئ ويأخد طيارة ميج 23. والطيارة دى لازم تكون مجهزة بكاميرا إلكترونية ومجهزة بـ A IM9 يعني صواريخ جو جو. وفعلا طلع الطيار الجرئ بالطيارة ميج 23. و ابتدى يحوم حول الجسم ده قال لهم دا الجسم ده قطره 90 متر شوفى المتر بقه حجمه أد إيه و كله عيون شبابيك. وبيطلع من ألوان غريبة جدا أزرق على أحمر على أخضر الكاميرا مبتشتغلش يبدو إني انا بتعرض لمجال كهرومغناطيسي قوي Strong electromagnetic field. هو بـ صرخ وقال اتفتح جزء من المركبة الأم. وخرج منها طائر طوله 9 متر يعنى بسمكة الصالة اللي انتي قاعدة فيها اذا كنتي قاعدة فيها يعنى جاي يكسره. حاول يطلق عليه صواريخ إللي هى AIM9 إللي هي صواريخ جو جو مشتغلش

الظواهر الخفية "الأطباق الطائرة" الجزء الثاني د. وسيم السيسي
د. وسيم السيسي

عرف أنه هيموت هيموت فراح صادم ام غطسان لتحت هرب وهو نازل لتحت بيبص فوق لقى الطبق الطائر الصغير ده دخل المركبة الفضائية الأم دى ومفيش 3,4 دقائق. واختفت المركبة كلها ده بيسموه hard evidence ليه بقى ألاف الايرانين شافه. عمال الرادار سجله وزير الدفاع طلع ميج 21 والطيار كان هيموت من الخوف ميج23 طلع وحصل اللي حصل هتكدبي مين كل دول هيألفوا حكاية وله إيه .

الفرق بين Physical evidence و Hard evidence . physical evidence 

الفرق بين Physical evidence و Hard evidence . physical evidence انتي فى ايدك حاجة زى حادثة نيو ميكسيكو وزى حادثة البرازيل، hard evidence اللي هى مثلا قضايا القضية اترفعت American national security agency اللي هى وكالة الأمن القومي الأمريكى اتنين من المحامين واحد أسمه جيرسون والتانى اسمه براك رفعوا قضية على الوكالة قولنا ايه أنتي عندك أسرار ايه. ومخبيها علينا بحق ايه يا سيدى أنت رافع عليا قضية بحق القانون فى الولايات المتحدة الأمريكية هي CD FI هى الحروف الأولنية ل Freedom of information act حق العثور على المعلومات لأى مواطن علي شرط أنها لا تهدد سلامة الولايات المتحدة الأمريكية طبعا رفعوا القضية المحكمة القاضية.

كان أسمها جيزال المهم شهر واتنين وتلاتة وفى الأخر أعلنت القاضية أن الوكالة لها الحق كل الحق فى تحجب هذه المعلومات عن الشعب رغم أنها أعترفت أن لديها 238. وثيقة عن الأطباق الطائرة وجاء فى تبرير هذا الحكم أن خروج هذه المعلومات للجمهور يضر بسلامة الولايات المتحدة الأمريكية ضرر بالغ وشديد دى أكبر Hard evidence. ودى فيها دفاع ومحامين ويطلع فيها قوانين كذا وكذا.

وزير الدفاع الكندي

عندك من 5 سنين فاتو وزير الدفاع الكندي قبل ما يطلع على المعاش. له حديث مع مذيعة لمدة ساعة. بيقعد يكلم فيه أن التقدم العنيف الولايات المتحدة الأمريكية في 50 سنة إللي فاتت دى نتيجة اتصالاتها مع حضارة من كوكب أخر وزير دفاع ده مش قليل. ومش مجنون فده برضه مرة تانية، الشعوب برضه طلع واحد اسمه لورد كرنت كريه عضو مجلس اللوردات البريطاني من كام سنة كده يقول آن للحكومة البريطانية مع الحكومة الأمريكية. أن يكفا عن خداع شعبيهما ويعلنا ما لديهم من حقائق عن الأطباق الطائرة. وكان في واحد طلع كتاب مؤامرة الصمت رغم أن الراجل ده استاذ فى الطبيعة الفلكية Astrological nature في United States الحكومة هي عينته شيء أسمه الدهيلك الحكومة. عينته عضو فى Blue book project إللي هي مشروع الكتاب الأزرق إللي هي دراسة مجموعة الأطباق الطائرة ده. يحكي فى كتابه مؤامرة الصمت التي سنحكي عنها في الأعداد القادمة .. وللحديث بقية .

نهى مرسي

نائب رئيس تحرير الموقع
زر الذهاب إلى الأعلى