عاجلفضائيات T.V

لميس الحديدي تكشف تفاصيل حادثة عمرو أديب

لميس الحديدي تكشف تفاصيل حادثة عمرو أديب

لميس الحديدي تكشف تفاصيل حادثة عمرو أديب
عمرو أديب

 

طمأنت الإعلامية لميس الحديدي الجمهور على الحالة الصحية للإعلامي عمرو أديب بعد تعرضه لحادث مروري مساء الثلاثاء الماضي.

قالت الحديدي عبر برنامجها “كلمة أخيرة” المذاع على قناة “ON”، اليوم السبت: “عاوزه أتكلم في موضوع مالوش علاقه بالشغل، عاوزة أطمن كل الناس اللي بتسأل على عمرو بعد الحادثة الصعبة اللي تعرض لها مساء الثلاث الماضي. أنه الحمد لله بخير بشكل عام ربنا نجاه بأعجوبة الحقيقة لأن العربية اللي خبط فيها واللي وقفت فجأة. كانت محملة بأنابيب بوتاجاز فكان ممكن تنفجر في أي لحظة”.

حالة الإعلامي عمرو أديب

تابعت: “الدكاترة طمنونا على حالته عموما، لكن هو لسه بيعاني من آلام مبرحة غالبا من الكدمات والردود نتوقع أنها تاخد بعص الوقت. وإن شاء الله يحاول يرجع لجمهوره قريبا بإذن الله، لكن هو محتاج يستريح شوية علشان يقدر يرجع تاني. وأنا طبعا ما كنتش هقدر أنزل الشغل أو أكون معاكم إلا وأنا مطمنة عليه أنه بيتماثل للشفاء، وأن حالته تسمح أني اسيبه بعض الوقت، لأن في مثل هذه الأحداث دوري كزوجة بييجي قبل دوري كإعلامية”.

وجهت الإعلامية الشكر للجمهور ولكافة المسؤولين في الدولة قائلة: “عاوزة أشكر كل الناس اللي سألوا علينا وعليه من أصغر حد لأكبر حد، من الجمهور البسيط اللي كان بيبعتلي رسائل ودعوات وشمع في الكنائس، لأكبر مسئولين في البلد بشكرهم جميعا، زملاءنا الإعلاميين، الفنانين من كل الوطن العربية، الدكاتره اللي كانوا بيكلموني. مستشفي دار الفؤاد اللي انقذت عمرو في اللحظات الأولى، ألفا سكان اللي دايما في ضهرنا. وطبعا أصدقائي وأصدقاء عمرو اللي ماسابونيش لحظة واحدة. باعتذار أني ماكنتش بارد على الاتصالات، لكن ممتنين جدا لاهتمامهم، وحبهم اللي حسينا بيه”

إنقاذ الإعلامي عمرو أديب

كشفت لميس الحديدي لأول مرة عن هوية 4 شباب كان لهم دورًا كبيرّا في إنقاذ زوجها الاعلامي عمرو أديب للمستشفى وإنقاذه.

قائلة: “أنا هنا سأخص بالشكر 4 شباب بالاسم لأنهم هم دول اللي نقلوا عمرو المستشفى بعد الحادث مباشرة وفضلوا معاه لحد ما أنا وصلت مباشرة بعد الحلقة يوم الثلاثاء. المهندس مصطفي عزب، الدكتور كريم النحاس، دكتور طارق سلامة، المهندسة داليدا”.

وتابعت “الشباب دول أنا ما أعرفهومش، لكن تصادف وجودهم في نفس مكان الحادث ونقلوه المستشفى وفضلوا معاه لحد وصولي. وكملوا معايا لحد ما اتطمنوا عليه، الشباب دول أنا صممت أخد أساميهم علشان أشكرهم بنفسي، فيه لسه ناس محترمة بجد”.

يذكر أن برنامج “كلمة أخيرة” تقديم الإعلامية لميس الحديدي ويذاع من السبت إلى الثلاثاء في تمام التاسعة على شاشة “ON”.

زر الذهاب إلى الأعلى