عاجلعالم الفنفضائيات T.V

محمود سعد يعلق عن جدل أبناء سمير صبري.. ميصحش كده عيب مش اخلاقنا 

محمود سعد يعلق عن جدل أبناء سمير صبري.. ميصحش كده عيب مش اخلاقنا 

محمود سعد يعلق عن جدل أبناء سمير صبري.. ميصحش كده عيب مش اخلاقنا 
محمود سعد

كتبت: ثريا الصاوي 

علق الإعلامي محمود سعد عن تصريحات الماكيير محمد عشوب والناقد الفني طارق الشناوي عن وجود ابن ثاني للفنان الراحل سمير صبري، وأن والدته فنانة مشهورة عبر فيديو له بموقع اليوتيوب.

وقال: “الجمهور أصبح يهتم بحياة المشاهير وأخبارهم بشكل كبير لا يمكن إغفاله، وذكر سمير صبري ومحمد صلاح، مؤكدًا أنه يصعب أن ينكر أحد معرفته بسمير صبري، وأنه قابله وأجرى حوارا معه، بعد قراءة مذكراته التي كشف خلالها عن زواجه من بريطانية وإنجابهما لابن، وأوضح: “هل أنا كنت عارف كده لا معرفش وعمري ما سألته، بس هو سمير قال كده، يبقى عنده ولد”.

محمود سعد يعلق عن جدل أبناء سمير صبري.. ميصحش كده عيب مش اخلاقنا 
محمود سعد

وتابع محمود سعد: “لو اتجوز وعمره 19 سنة يبقى لما نيجي نحسبها يبقى الولد يبقى ضروري دلوقتي سنه فوق الـ60، وفي ناس بدأت تقول كلام هنا وكلام هنا والناس تهتم، وكأن البعض عايز يلمح للإشاعة اللي طاردت سمير صبري”.

وأضاف: “طارق الشناوي شاف سمير كتير، أنا مارحتش بيت سمير أبدا، لكن طارق ممكن يكون راح وماشافش صور، فخمن”، مشيرا إلى أن محمد عشوب كان كذلك مقربا من سمير صبري الذي كان يرتدي الشعر المستعار باستمرار”.

وأكمل سعد: “عشوب بيقول ده في ابن تاني من فنانة، وأنا معرفش القصة دي، لكن أرجو اللي يعرف حاجة يقولها، واللي مايعرفش حاجة يقول معرفش، أنا شخصيا معرفش”.

ورد محمود سعد على ما ذكره محمد عشوب بأن سمير صبري حكى له عن ابنه، وأوضح: “أعرف سمير كويس لكن معرفش حاجة شخصية، كونه كتب فلوسه لبنت أخته، ممكن يكون معندوش ابن وممكن يبقى عنده ابن وظروفه كويسة وبنت أخته محتاجة الفلوس دي، ومنعرفش سمير سايب أيه أساسا”.

وأكد: “لو له ابن هيظهر، مالوش ابن مش هيظهر، وبعدين حكاية الفنانة اللي عندها ابن من سمير صبري، دي شائكة جدا، مايصحش كده، عيب، دلوقتي تبدأ الناس تقول مين الفنانة اللي عندها ابن عمره 17 سنة ومالوش أب معلن”.

وطلب محمود سعد من الجمهور تجاهل تلك الأخبار حتى لا يساعدوا مروجيها على تكرار الحديث عنها، وقال: “معرفش الفنانة دي موجودة ولا لأ، والولد موجود ولا لأ، بس عشوب اللي قال، بس ليه كده أيه الغرض”.

وأشار إلى ضرورة احترام رغبة الفنانة والابن في إعلان المعلومات من عدمه، وأن ذلك تقليد للغرب في سلوكيات غير جيدة.

وفي هذا السياق شهدت الأيام السابقة تصريحات مثيرة للجدل بين الناقد الفني طارق الشناوي و الماكيير محمد عشوب حيث قال الشناوي إن سمير صبري كذب حين أدعى أنه كان متزوجا من سيدة بريطانية وأن لديه ابنا يعمل كطبيب للأسنان، كما أنكر ما قاله الماكيير محمد عشوب عن وجود ابن ثانٍ لسمير صبري من فنانة مشهورة، فيما أصر”عشوب” بما قاله مؤكدا أن الفنانة ستخرج قريبا لكشف القصة بنفسها وفقا لاتفاقها المسبق مع سمير صبري، الذي أوصاها بفعل ذلك عقب وفاته.

نهى مرسي

نائب رئيس تحرير الموقع
زر الذهاب إلى الأعلى