أهل المغنيالمهرجاناتعاجل

عصام كاريكا يشارك مبادرة “1000 هنا” بـ مهرجان التذوق الثاني بالإسكندرية 

عصام كاريكا يشارك مبادرة “1000 هنا” بـ مهرجان التذوق الثاني بالإسكندرية 

عصام كاريكا يشارك مبادرة "1000 هنا" بـ مهرجان التذوق الثاني بالإسكندرية 
تكريم الفنان عصام كاريكا

حوار / مايسة عبد الحميد 

شهدت عروس البحر المتوسط إنطلاقة جديدة لـ مهرجان التذوق الثاني تحت رعاية مؤسسة عالم النجوم الاعلامية تحت قيادة المتالقة الاعلامية د. دعاء نصر وذلك استكمالا لمسيرات النجاح بعد النجاح الباهر للنسخة الأولى من المهرجان.

ولكن لـ مهرجان التذوق في نسخته الثانيه فكر جديد وانطلاقة انسانية رائعة.

ولقد نوهت الاعلامية “دعاء نصر” عن فكرة المهرجان قبل انطلاقه بالدعم والتشجيع لكل المدعوين من ضيوف ومتسابقين وفنانين. وإعلاميين بفكرة الحضور وبفكرة المشاركة في الفعاليات ” الكل كسبان” وقد نالت الفكرة نجاح باهر داخل أحداث المهرجان واكد على ذلك متابعي المهرجان عبر مواقع التواصل الاجتماعي.

وقد حضر المهرجان نخبة من الفنانين والاعلاميين ومنهم: 

الفنان عصام كاريكا ، الفنان إبراهيم عبد القادر، الفنان حسان العربي، الفنانة عبير سعيد، الفنانة مريم سعيد، والفنان كمال السيد والفنان صبحي خليل

وقد سعد الحضور بمشاركة النجوم الاحتفالية ولكن يبقي لـ عالم النجوم الفكر الابداعي في تفاصيل الاحداث لكل متابعيها. 

عصام كاريكا يشارك مبادرة "1000 هنا" بـ مهرجان التذوق الثاني بالإسكندرية 
مبادرة 1000 هنا

وقد سلطت عدسة عالم النجوم الضوء على الفنانين لمعرفة رأيهم ..

و بسؤال عالم النجوم للمطرب عصام كاريكا عن رأيه في المهرجان رد قائلا: ” المهرجان جميل جدا وحسيت بفرحت الناس وحلو اوي اننا نشجع الناس ونجبر بخاطرهم وانا مبسوط بوجودي معاكم في حدث مهم ذي مهرجان التذوق الثاني ويارب أكون معاكم في كل مهرجان جي ” .

عصام كاريكا يشارك مبادرة "1000 هنا" بـ مهرجان التذوق الثاني بالإسكندرية 
عصام كاريكا

مارأي المطرب عصام كاريكا في مسابقة “الكل كسبان”؟ 

هي فكرة كويسة لتشجيع المتسابقين وجديدة، دايما المسابقات بتكون بعدد من الفائزين عشان في مكسب وخسارة لكن إن دعاء تفكر أن كل اللي موجود يطلع كسبان وفرحان ومفيش حد زعل حلو اوي اننا نراضي الناس وده انا شايفه سبب نجاح المهرجان انه مختلف وكمان تشجيع للناس انها تدخل مسابقات وتختبر نفسها وتتعلم من غلطها وتجرب تاني ودايما دعاء عندها كل جديد. 

ماذا عن مبادرة 1000 هنا ؟ 

المبادرة جميلة جدا ومفاجأة للجميع وياريت الكل يعملها وبصراحة انا فرحان جدا أن كان ليه الشرف في المشاركة في مبادرة 1000 هنا بس بجد فكرة خيرية بمشاركة الناس بدون علمهم وكمان حلو اوي اننا نحسن باليتامى والمسكين والفقراء يارب يكتر من دعاء.

فى نهاية حديثنا نتوجه بالتحية والتقدير للمطرب عصام كاريكا على حضورك المشرف 

انا حابب اوجه الشكر والتقدير لدعاء نصر التي تسعى دائما لإسعاد الجميع كما اتوجه بالشكر للمنظمين ومبروك علينا جميعا نجاح المهرجان ودايما مع الناس عشان نفرحهم

نهى مرسي

نائب رئيس تحرير الموقع
زر الذهاب إلى الأعلى