تحقيقات وملفات

تفاصيل قضية حنين صاحبة فيديو “افتحي الكاميرا” مقابل 3 آلاف دولار

اقرأ في هذا المقال
  • تفاصيل قضية حنين حسام بطلة التيك توك الذي أتهمت بالتحريض على الفسق والفجور
  • تفاصيل قضية حنين ..أجهزة الأمن بدأت في فحص الفيديو على مدار ال 12 ساعة الماضية..
  • الداخلية أعلنت عن ضبط الفتاة حنين حسام لقيامها ببث فيديو للتحريض فيه على الفسق والفجور
  • حنين للفتيات .. أنا عارفة إن عندكوا مشاكل مادية
  • حنين .. أنا مش هكون عايزة 100 بنت قالعين ملط

تفاصيل قضية حنين حسام بطلة التيك توك الذي أتهمت بالتحريض على الفسق والفجور

تفاصيل قضية حنين
تفاصيل قضية حنين حسام

تفاصيل قضية حنين حسام.. حيث تم القبض على فتاة الـ”تيك توك” حنين، التي ظهرت في فيديو مدته 180 ثانية، تحرض فيه عدد من الفتيات على فتح كاميرا التليفون مقابل مبالغ مالية من 36 إلى 3000 دولار بحسب ما جاء على لسان الفتاة.

إنه عقب ظهور الفيديو، سادت حالة من الجدل على مواقع التواصل الاجتماعي، واعتبر البعض عن كلام الفتاة محضر على الفسق والفجور بعد أن طلبت الفتيات بالظهور داخل الغرف، وأن لا تقل أعمارهن عن الـ١٨ عاما.

تفاصيل قضية حنين ..أجهزة الأمن بدأت في فحص الفيديو على مدار ال 12 ساعة الماضية.

أنه عقب ذلك بدأت أجهزة الأمن في فحص الفيديو، على مدار ال 12 ساعة الماضية، وتبين ان الفيديو يحرض على الفسق والفجور، وتمكنت القوات من تحديد هوية الفتاة بالكامل، وايضا محل إقامتها، وتم استئذان النيابة العامة، والقى القبض على الفتاة، والتحفظ عليها، والفيديو، وتقديمه للنيابة العامة، لمباشرة التحقيق فى الواقعة.

https://youtu.be/YHqWVgWvI8g
حنين حسام وفيديو تحريضها علي الفسق والفجور

الداخلية أعلنت عن ضبط الفتاة حنين حسام لقيامها ببث فيديو للتحريض فيه على الفسق والفجور

وكانت وزارة الداخلية قد أعلنت عن ضبط الفتاة لقيامها ببث فيديو للتحريض فيه على الفسق والفجور، تم إتخاذ الإجراءات القانونية حيالها وجار العرض على النيابة المختصة.

وظهرت حنين في فيديو من منزلها، ودعت الفتيات إلى العمل من المنزل، بعائد مادي يصل إلى مئات الدولارات، قائلة، “أنا عارفة أن فى ناس كتيرة قاعدة فى البيت وأشغالها اتعطلت.. علشان كده أنا عملت وكالة على لايكى، الجروب هيكون بنات بس.. وتطلب من متابعيها وخاصة الفيتات عمل فيديو لايف على تطبيق لايكي مقابل أموال كثيرة:.

حنين للفتيات .. أنا عارفة إن عندكوا مشاكل مادية

وقالت في الفيديو: “أنا عارفة إن عندكوا مشاكل مادية، أنا عملت وكالة على (لايكي) مسكت ورقها وإدارتها، أنا اللي هكون في الجروب، أنا عايزة الجروب بنات بس، مش عايزة أي ولد عشان ده أكل عيش ناس”.

وفصلت مواصفات الفتيات التي ترغب فيهن ليحصلن على أموال مقابل كل “لايف”: “ميقلوش عن 18 سنة، المفروض إن حضرتك مذيعة في أبلكيشن، يكون عندك نت وإضاءة كويسة”.

وأكملت: “اللايف بيكون فورمال، مينفعش تخرجي بأي لبس خارج، أنا مبحبش الحال المايل، مفيش تجاوزات، ومفيش قلة أدب”.

حنين .. أنا مش هكون عايزة 100 بنت قالعين ملط

وأكملت: “أنا مش هكون عايزة 100 بنت قالعين ملط، لا، 20 بنت من غير كده أحسن ، التارجت مش كل الناس هتتساوى ببعض، كل حاجة ليها قبضها وحسب المشاهدات، من أول 36 دولار لحد 2000 و3000 دولار:.

وقالت في الفيديو: “اللايف بوشكم مش بلاك سكرين، إضاءة كويس ونت كويس، وشكل لائق شوية، الداعمين هيدخلوا، هتتعرفي على الناس وتكوني صداقات بشكل محترم وجميل، وأنا بتجيلي كل حاجة، بعد إذنكم مش عايزة تجاوزات في وكالتي، أهم حاجة عندي السمعة والله”.

نهى مرسي

نائب رئيس تحرير الموقع
زر الذهاب إلى الأعلى